Troszczymy się o ciebie – „We care about you” zasady bezpieczeństwa DolomitiSuperski.

Autor: |
Włochy- Latemar 5

„Troszczymy się o ciebie” będzie hasłem włoskiego mega ośrodka podczas nadchodzącej zimy, ośrodek opracował kilka zasad logistycznych i organizacyjnych oraz system gwarancji ekonomicznych, szczegóły poniżej.

  • Zasady zwrotu karnetu sezonowego w przypadku lockdownu lub zamknięcia ośrodka.
  • Zasady zwrotu karnetu kilkudniowego w przypadku kwarantanny lub pozytywnego wyniku testu.
  • Wszystkie rodzaje karnetów kupisz online.
  • Interaktywna mapa pokazująca na bieżąco ilość pasażerów na głównych wyciągach.
  • Dezynfekcja i zasady w kolejkach do wyciągów.

Zaczniemy od pieniędzy – Dolomiti Superski przygotowało bardzo precyzyjne reguły zwrotów za niewykorzystane karnety na cały sezon i karnety wielodniowe.

Zasady zwrotu za sezonowe karnety narciarskie w sezonie 2020 2021

Na sezon zimowy 2020/2021 Dolomiti Superski opracowało nowy system gwarancji, który od samego początku zapewni maksymalną przejrzystość i bezpieczeństwo każdemu, kto chce kupić sezonowy lub kilkudniowy karnet narciarski.

Osoby, które zdecydują się na zakup sezonowego karnetu Dolomiti Superski, otrzymają pewne gwarancje w przypadku zamknięcia na co najmniej 10 kolejnych dni, na różnych poziomach terytorialnych - czy to w przypadku całkowitego zamknięcia jednego z 12 obszarów narciarskich, w których mieszkają lub przebywają użytkownicy.

W ciągu 30 dni od rozpoczęcia blokady lub zamknięcia, użytkownik może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, jeżeli nie korzystał jeszcze ze swojego sezonowego karnetu narciarskiego przez 40 dni, wypełniając formularz online. W ten sposób rozpocznie się procedura zwrotu pieniędzy, a karnet zostanie dezaktywowany. Alternatywnie, użytkownik może zdecydować o zachowaniu aktywnego karnetu i w związku z tym kontynuować jazdę do końca sezonu na otwartych terenach narciarskich. W tym przypadku nie będzie miał miejsca zwrot pieniędzy.

Procentowa wartość zwrotu pieniędzy za sezonowy karnet narciarski Dolomiti Superski będzie się zmieniała co dwa tygodnie, począwszy od 15 grudnia 2020 r., będzie  obniżana w stosunku do pozostałego czasu trwania sezonu. Na przykład, blokada, która ma miejsce przed 15 stycznia 2021 roku, daje zwrot 55% ceny zakupionego przez klienta karnetu. Kolejny termin przewidziany jest na 31 stycznia, gdzie próg zwrotu wyniesie 40%. Tak będzie do 1 kwietnia 2021 roku, kiedy to próg zwrotu zostanie wyzerowany. Zwroty będą dokonywane w formie pieniężnej przelewem bankowym. 

OkresGraniczna data % zwrotu
1do 15 grudnia włącznie85%
2do 31 grudnia włącznie70%
3do 15 stycznia włącznie55%
4do 31 stycznia włącznie40%
5do 15 lutego włącznie30%
6do 28 lutego włącznie20%
7do 15 marca włącznie10%
8do 31 marca włącznie5%
9od 1 kwietna 20210%

Zasady zwrotu za nie wykorzystane kilkudniowe karnety narciarskie w sezonie 2020 2021 

Podobna procedura obowiązuje w przypadku posiadaczy kilkudniowych karnetów narciarskich, ale oprócz dwóch sytuacji upoważniających do zwrotu opisanych powyżej, dochodzą dwie inne upoważniające do ubiegania się o zwrot niewykorzystanych dni:  

  • w przypadku pozytywnej diagnozy wirusa SARS-CoV-2
  • oraz w przypadku kwarantanny.

Niewykorzystane dni zostaną zwrócone na podstawie cennika kilkudniowego. Na przykład, zakupisz 6-dniowy karnet narciarski Dolomiti Superski, ale wykorzystasz tylko dwa  i zaistnieje jedna z wyżej wymienionych sytuacji, to koszt 2-dniowego karnetu będzie odjęty od ceny 6-dniowego karnetu, a różnica będzie zwrócona.Wszystkie rodzaje karnetów kupisz online.

Szczegółowe zasady zwrotu karnetów Dolomiti Superski

Kup karnet Dolomiti Superski online

Nowa odsłona sklepu internetowego już działa, począwszy od połowy listopada, klienci będą mieli jeszcze większy wybór: online będzie można  kupić sezonowe karnety narciarskie, nabyć kilkudniowe karnety narciarskie, karnety Junior i Senior. Można je będzie załadować bezpośrednio na My Dolomiti SkiCard. Alternatywnie, klient może udać się do kas biletowych z voucherem, korzystając ze specjalnej kolejki dla klientów „online”, takie kolejki będą dostępne w wybranych ośrodkach. Trzecią możliwością będzie odebranie skipasu w jednej z około 50 kas znajdujących się we wszystkich 12 dolinach Dolomiti Superski. To rozszerzenie asortymentu skipassów kupowanych online, pozwoli uniknąć kolejek przy kasach stacjonarnych.

Usługi ski-pass concierge w hotelach

Usługa, która istnieje już od wielu lat, będzie jeszcze popularniejsza w tym sezonie. Serwis Skipassu hotelowego umożliwia narciarzom zakupienie preferowanego karnetu online, który będzie czekał na klienta w jego pokojowym hotelu. Jest to kolejny sposób na uniknięcie kolejek w fizycznych punktach sprzedaży.

Nowa mapa tras i wyciągów

W nowej aplikacji Dolomiti Superski dostępna będzie innowacyjna Mapa Narciarza, która pokaże w czasie rzeczywistym poziom obłożenia najważniejszych wyciągów narciarskich. Pozwoli to na ominięcie miejsc, gdzie zgromadzi się większa grupa narciarzy. Mapa ta zostanie zintegrowana z trójwymiarową mapą narciarską na stronie internetowej. Mierząc procent wykorzystania wyciągów w jednostce czasu, mapa pozwoli narciarzowi zdecydować, kiedy korzystać z których wyciągów, a tym samym uniknąć ewentualnych tłumów.

Kalendarz urlopowy

Na podstawie danych historycznych z ostatnich pięciu lat, Dolomiti Superski dostarczy tabelę z prognozami napływu na stoki narciarskie w każdym poszczególnym dniu sezonu. W ten sposób użytkownik będzie mógł zaplanować urlop w taki sposób, aby uniknąć okresów, podczas których na stokach i wyciągach planuje największy tłok.

Wyciągi narciarskie

Wytyczne regulujące funkcjonowanie wyciągów ustalane  są na poziomie krajowym, regionalnym i/lub prowincji (w przypadku prowincji autonomicznych). Instytucje rządowe określą metodę dostępu, wykorzystania systemów ochrony osobistej, oddalenia, sanityzacji itp. Dolomiti Superski wdroży podyktowane przepisy i niezwłocznie powiadomi o tym opinię publiczną. 

Regulacja kolejek do wyciągów

Regulacje dotyczące „dystansu społecznego” wydawane są we Włoszech przez instytucje rządowe, ze względu na włoską specyfikę może to być Rząd krajowy, regionalny lub prowincji. Dolomiti Superski uwrażliwiło wszystkich operatorów wyciągów na przyjęcie odpowiednich środków gwarantujących dystans społeczny tam, gdzie to możliwe, oraz na promowanie stosowania masek, w interesie użytkowników i zgodnie z kampanią "Troszczymy się o ciebie".

Nasza, narciarzy odpowiedzialność.

Żaden z zaplanowanych środków nie będzie skuteczny, jeśli sami narciarze nie wniosą własnego wkładu. My narciarze musimy ściśle przestrzegać przewidzianych zasad.

Dolomiti Superski dostarczy materiały informacyjne w punktach gdzie gromadzi się najwięcej gości (punkty sprzedaży biletów, dojazd do wyciągów narciarskich, parkingi). W celu zwiększenia świadomości wśród narciarzy, na dużych ekranach w dolinach i na stacjach górskich będą również transmitowane objaśniające grafiki  i animacje.